Prąd w alternatorze

alternator Radom
W jaki sposób w alternatorze wytwarzany jest prąd zmienny? Trzeba przyznać, że jest to bardzo ciekawe zjawisko. Cały pomysł polega na zastosowaniu dodatkowej cewki we wnętrzu twornika, której zasilanie pochodzi jednak z akumulatora samochodowego. Prąd, który popłynie z akumulatora do alternatora, przyjął nawet swoją własną nazwę -"prąd wzbudzania". alternator Radom

Problem polega jednak na utracie energii podczas obracania się twornika. By go rozwiązać, w alternatorze stosuje się odpowiednie szczotki. Ważny jest materiał, z którego owe szczotki są wykonane. By uniknąć wszelkich oporów, zastosowano grafit, który bez większych problemów ślizga się po przylegającej powierzchni.

Grafit ulega jednak zużyciu, dlatego co jakiś czas zachodzi potrzeba wymiany szczotek w akumulatorze. Same szczotki w alternatorze są dociskane do pierścieni ślizgowych przez specjalistyczne twarde sprężyny.

Co dzieje się dalej?

Na około samego wirnika, w tak zwanym stojanie znajdującym się w alternatorze, umiejscowiona jest cewka zrobiona ze specjalnego drutu miedzianego. Oczywiście różni się ona od uzwojeń, jakie zastosowano w prądnicy.

Alternatory są urządzeniami o wiele bardziej skomplikowanymi. Różnica polega na podzieleniu uzwojenia na 3 części. Cewka alternatora jest więc cewką potrójną, a prąd jaki tworzy ma zupełnie inne napięcie. Właśnie z podzielenia tego prądu na wiele napięć powstaje tak zwany trójfazowy prąd zmienny w alternatorze. Widać więc wyraźnie, że by wytworzyć odpowiedni prąd w samochodzie, potrzebny jest nie tylko akumulator, ale i alternator.


Zobacz także:

www.twojmechanik.pl
www.alternatory.radom.pl
www.rozrusznik.radom.pl
www.rozruszniki.radom.pl